اصول حسابداری 3 و صنعتی 2

ویژه دانشجویان کارشناسی حسابداری

اصول حسابداری 3 و صنعتی 2

ویژه دانشجویان کارشناسی حسابداری

جواب خانم صوباتی

سلام خانم صوباتی کد محرمانه است من خیلی از مطالب بیان شده در قسمت نظر را در وبلاگ درج نمیکنم فقط خودم مطالعه کرده و حذف میکنم نظر شمابدون تایید تایید من قابل مشاهده توسط هیچ کس نمیباشد برای اطمینان من این نظر شما را درج نمیکنم فقط پاسخ آن را درج میکنم  حالا شما هر چه در نظر نوشته باشید دیگر دانشجویان از آن اطلاعی ندارند

پاسخ یک اعتراض نسبت به امتحان

سلام استاد خسته نباشی امتحان خیلی سختی بود به همین  خاظر از شما تقاضا می کنم درتصحیح  برگهای تشریحی بیشتر به فکر ما باشید وبه مساعدت شما بیشتر نیاز داریم تا تمام زحمات شما و ما بی نتیجه نماند/ با تشکر ازطرف تمام دانشجویان اصول



دانشجوی عزیز لطفا جهت درج نظر حتما نام و شماره دانشجویی خود را قرار دهید سوالات را شخصا برسی نکردم ولی ظاهرا امتحان بسیار خوبی بوده و بیشتر دانشجویان راضی بوده اند  تنها یک سوال خارج از مباحث کلاس بوده که نمره ان یک شیشم نمره میباشد و بسیار ناچیز است بنده برگ امتحانی را با دقت تصحیح میکنم و نه حق کسی را ضایع و نه ادعای کمک به کسی میکنم نتیجه زحمت من هم در نمرات کلاس نمایان نمیشود چون تدریس بنده بدون همکاری و تشریک مساعی دانشجویان قطعا نتیجه مطلوبی نخواهد داد امیدوارم امتحان شما خوب بوده و در اثر استرس امتحان تصور میکنید خوب نداده اید   ( لطفا شماره دانشجویی خود را قید کنید )

سلام ارزوی موفقیت

سلام دوستان فردا ۱۰ و نیم امتحان شما برگزار می شود من فردا صبح هم وبلاگ را چک میکنم در صورت داشتن ابهام یا سوال جوابگوی شما هستم

سوال جلالی

سلام استاد خسته نباشید لطفا جواب این سوالات را به من بدهید ۱) سوال ۱۷ نیمسال اول ۸۵-۸۴  آیا جوابش گزینه ۴ یا نه  ۲)موجودی کالای شعبه در آخردوره به قیمت تمام شده +درصد معادل ۱۲۰۰۰۰۰ ثبت روزنامه  را انجام دهید /  ببخشید استاد یعنی شما تاتاریخ اعلام شده ورقهای امتحانی را تصحیح نمی کنید/ انشاالله سفر خوبی داشته باشی /۸۶۱۳۱۳۶۷۱  جلالی



بله  تکمبل کار در جریان اول دوره که موادش ۱۰۰ درصد بوده از نظر مواد صفر

اما سوال بعدی شما درصد اضافه برای ثبت لازم است

باید بدانم چند درصد

 ثبت ان

موجودی کالای ژایان دوره  ۱۰۰

تعدیل               

           درصد اضافه                                      موجودی کالای شعبه ۱۰۰+ درصد

سوال خانم رشتی زاده و شرهانی( انحراف سربار )

سطح تولید 2000واحد
استاندارد:موادمستقیم 3000کیلوجمعا بمبلغ 1800000
دستمزد مستقیم5000ساعت جمعا 1000000
واقعی:32000کیلوجمعابمبلغ 1984000ریال
4800ساعت جمعابمبلغ 1056000ریال
سربار کارخانه 1680000
نرخ جذب متغیر 200ریال –سربار ثابت بودجه شده 660000
ظرفیت عادی5500
انحراف حجم؟                           انحراف کل سربار




سربار جذب شده                               بودجه                                     سربار واقعی



*۴۸۰۰(۱۲۰+۲۰۰)              ۶۶۰۰۰۰ +(  ۲۰۰*۴۸۰۰)                   ۱۶۸۰۰۰۰


۱۵۳۶۰۰۰                             ۱۶۲۰۰۰۰                                         



انحراف کل۰۰۰ ۱۶۸۰- ۱۵۳۶۰۰۰ = ۱۴۴۰۰۰

انحراف حجم ۱۶۲۰۰۰۰-۱۵۳۶۰۰۰=

هر دو از چب به راست کمتر میشن نامساعد 

بودجه مجاز = سربار ثابت بدجه شده به اضافه حاصل ضرب ساعات استاندارد تولید واقعی در نرخ سربار متغیر ( در فرض مسئله وجود دارد)

سربار واقعی هم هست

سربار جذب شده = حاصل جمع نرخ سربار متغیر و ثابت  را در ساعات استاندارد تولید واقعی ضرب میکنیم

 نرخ سربار متغیر ۲۰۰ ریال

 اما نرخ سربار ثابت را شما زحمتش را میکشید 

به این ترتیب که  سربار ثابت بودجه شده را بر ساعات بودجه شده (تولید عادی ) تقسیم میکنید

۶۶۰۰۰۰ را بر ۵۵۰۰ ساعت

موفق باشید